torsdag 23 maj 2013

Tålamod...

..är en dygd sägs det. Och ja, jag tycker jag har tilldelats en rätt stor portion av tålamod, men ibland så rinner bägaren över.

Ett sådant tillfälle var idag, på min "ensamvecka/hellweek (maken jobbar sent skift)" runt kl. 17.20 då "hellhour" råder i mitt hushåll. Lillebror blev arg över något när jag lagade middag och fick för sig att tokskrika i 20 minuter i sträck. Inga mutor rådde på detta vansinne. Till följd av att jag stressat lagade middagen med illvrål i bakrunden. Till råga på allt bråkade tvillingarna med varandra och skrek de också.

Till slut så gormade jag som en annan tok och bad dem hålla tyst. Ett och annat svärord råkade också komma ut...men tyst blev det i kanske 5 sekunder, sen så fortsatte de tokskrika alla tre.

När middagen så äntligen blev klar så tystnade alla som små ljus och åt fint under TYSTNAD. Puh...vilken pärs. Jag blev helt slut efter middagen och orkade bara plocka undan från matbordet. Disken står i vasken och den får min make faktiskt snällt ta hand om imorgon innan han åker till jobbet. Nu längtar jag till fredag, då maken avlöser med både matlagning och nattning. Jag vill ha semester....


Tänkte visa de fina kläderna jag inhandlade på Lindex under lunchen idag innan det är dags att släcka ner datorn.

Tunikan Penélope Cruz bar i reklambladet: Holly & Whyte by Lindex

Lite blingbling på kragen.


Prisvärda singoallatoppar med 3/4 ärm för 129 kr stycket




Lillebrors skörd:
Sommarsuit och tischa (väldigt moloinspirerat)

Storebrors skörd:
tischa och badshorts (även här moloinsirerat)


Storasysters skörd:


Sen blev det lite shopping till kommande bebis också men jag packade undan de kläderna och väljer att visa dem vid ett senare tillfälle istället.

På utvalda barnplagg var det erbjudanden om ta 3 betala för 2. Samt så hade jag en kupong på damkläder som gav 30% om man köpte fler än 3 plagg.

Så slutsumman blev 1174 kr för sammanlagt 14 plagg som skulle kostat 1459 kr utan rabatter och erbjudanden. Me like Lindex! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan