söndag 12 maj 2013

Söndag, vilodag eller städdag?

Söndagar är vanligtvis en vilodag, men just denna söndag fick jag sådan städlust att jag skickade ut barnen och maken efter frukost så jag kunde skrida till verket.

Plocka 100-tals leksaker/pärlor/pennor/småpryttlar från golven, dammsugning, våttorkning av golv, piska och dammsuga ryamattan noggrant utomhus, göra rent toaletten med allt som det innebär, torka av speglarna i hallen, tvätta 3 omgångar tvätt. Plocka bort vinterplagg som dröjt sig kvar i hallen. Nu är nedervåningen fläckfri och ren och doftar gott av grön tallbarrssåpa. 

Jag skulle även bytt gardiner i vardagsrummet, men jag orkade inte när det väl kom till kritan så julgardinerna får hänga ett par dagar till. De är svarta med vita/silvriga änglar på så de är inte så juliga att det stör. Gardinbyten är inte prio ett i mitt hushåll direkt men mig stör det inte. Jag sänkte mina krav på detta när jag blev mamma till tvillingarna eftersom tiden helt enkelt inte fanns till.

Magen går in i en ny vecka idag. 21 för att vara exakt. Känner sparkar mer frekvent nu och jag har märkt att det är lite mer aktivitet just på kvällen när man satt sig ner för att ta det lite lugnt. Vägde 58 kilo på vågen imorse så det innebär nu att jag äntligen gått upp alla de kilon jag tappade! Så nu är det pluskilon jag får räkna istället för minuskilon från och med nu.

Ny vecka är på intågande och barnen är friska igen! Så nu blir det förskola/jobb för hela slanten. Det är min tur att lämna barn denna vecka som kommer, så det är bäst jag kryper till kojs för kl.05.20 ringer klockan.


Med hopp om en fin vecka till er alla som råkar slinka in här och läsa lite! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan