måndag 27 maj 2013

...Kungsbacka here we come...

Vår Mollyträff fortsatte efter restaurang Marsala på Chapmanstorg och vi hoppade på en spårvagn som tog oss till tågstationen där Kungsbackapendeln precis hade avgått. Vi missade tåget med ca 2 minuter. Men å andra sidan var vi tidiga eftersom våra besök på Jens & Jaspis samt Minzo gått fortare än beräknat. 

Kl. 16.45 tog vi tåget till Kungsbacka och Freeport! Sista målet för dagen var Odd Mollybutiken som skulle hålla extraöppet för oss en timme.

Vi möttes av trevlig personal och ett gottebord som hette duga. Choklad, kokosbollar, popcorn mm. 
Jag tog endast ett par popcorn då min diabetes 2 inte tillåter några större utsvävningar utan insulin. Och eftersom jag valt att inte ta måltidsinsulin så avhåller jag mig från sötsaker istället.

Blandad kompott av sjalar och plagg för provning.

 Efter stängningsdags så provade vi plagg inte bara i omklädningsrummen utan även ute i butiken där det fanns speglar. Vi delade med oss av smakråd till höger och vänster och jag tror många är nöjda med sina inköp från vår Mollyträff.

Provning pågår...

Jag passade på att prova ett Tadaa tank i färgen Silky Purple och höll plagget i min hand både länge och väl men i slutändan kände jag att det fick offras och hängde tillbaka det på ställningen.
Jag hade gjort mina inköp på Jens & Jaspis samt Minzo redan så jag kände att det räckte.


När klockan närmade sig 19.00 var det dags att ta farväl av alla. Vi som skulle tillbaka till Göteborg fick bråttom till tågstationen då det var en liten bit att gå. Så vi gick med raska steg mot stationen för att sedan upptäcka att vi faktiskt hade några minuter till godo när vi väl kom fram.

Väl i Göteborg fick jag invänta att maken skulle komma och hämta upp mig. Jag kände mig rejält trött. Benen kändes svullna och huvudet dunkade. Men när jag satte mig med ett stort leende på läpparna i bilen  så kunde maken inte uppfatta det på något annat sätt än att det hade varit en lyckad Odd Mollyträff jag varit på. Även mina kassar vittnade om en lyckad shoppingrunda.

Detta är något jag kommer minnas och se tillbaka på med glädje många månader framöver, så TACK tjejer för att ni ville dela denna dagen med mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan