lördag 11 maj 2013

Sått, sått...

Maken är på herrmiddag idag så jag har ensam roddat hem, trädgård och barn hela dagen.

Barnen ville gå ut redan efter frukost så vi begav oss ut. Dottern har de senaste dagarna övervunnit sin rädsla för att cykla med sin tvåhjuling så jag och lillebror sprang runt området med sulkyn medan storasyster cyklade runt, runt, runt. Härligt när det lossnar och man ser lyckan i sitt barns ögon som lyser av stolthet. 
Storebror lärde sig cykla redan i höstas och det gick på 5 sekunder ca. Det enda han hade lite problem med i början var att använda sig av fotbromsen. Men nu så cyklar han obehindrat. Fick tom höja hans sadel någon cm igår. 

Tvillingarna fick varsin balanscykel när de var tre år och det är den bästa uppfinningen tycker jag. Man lär sig hålla balansen naturligt istället för att använda stödhjul. Lillebror kommer få överta storasysters när det är dags.

När vi ätit lunch gick jag en promenad med lillebror i vagnen så han somnade en stund. När han sov passade jag och storebror på att så våra frön. Storasyster var hos en kompis längre ner på gatan och lekte.

Vi fick sått sallad, gurkört och vårlök i en av pallkragarna. I nästa sådde vi sockerärtor och ringblommor. I tredje pallkragen sådde vi morot och palsternacka. Sen satte vi ytterligare tre sättpotatis i en stor kruka samt sådde frön av basilika och förgätmigej i två mindre krukor. 

Efter middagen fick barnen varsin skål med lördagsgodis och nu är det dags för denna trötta mamma att dra upp fötterna på vilpallen och ta det lite lugnt innan barnen ska läggas för natten.

Hoppas ni haft en fin lördag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan