torsdag 2 maj 2013

Salgbakis...

Dagen efter salg känner man sig alltid bakis, som om man hade druckit alkohol, fast man inte har det.
Jag har mått så dåligt idag. Mått illa, varit allmänt trött i hela kroppen och bara varit helt off. Jag jobbade idag men det hade ju varit skönare om man tagit en dag ledigt helt klart.

Men ni kan ju tänka er att man går upp kl.05.20 och åker hemifrån kl.07.10. Sen är man lite nervös och pirrig, förväntansfull och glad. Man står i kö in till salgen, umgås med sina resekamrater och sen öppnar de dörrarna och då koncentrerar man sig enbart på att hitta så fina fynd som möjligt. Timmarna går, man går och rensar bland alla saker man stoppat ner i sin säck. Räknar ihop, överstiger budget, får sålla lite, räkna om...osv.

Igår var det den längsta kön någonsin av alla mina 4 salger jag varit på. Det tog 1.5 h ungefär att komma fram till kassorna och få betala.

När alla som var med i mitt sällskap hade betalt då var klockan 18.40. Fem minuter senare var vi på väg mot Helsingör och båten hem.

Väl över på svensk mark igen letade vi upp McDonalds och åt innan avfärd hem mot Göteborg. Jag är inte överförtjust i McDonalds annars men det finns inget som smakar så bra som en hamburgare efter en salgdag.

När jag hade lämnat av mina resekamrater styrde jag färden hemåt och jag parkerade bilen på tomten klockan 23.00. Jag möttes av en febrig lillebror i dörren som satt uppe med maken och tittade på tv.

Jag var helt slut, så jag åt en nattamacka, nattade lillebror och somnade omgående efter kl.24. Sov kanske högst 5 h natten till idag så det var ju inte så att man hoppade ur sängen i morse.

Salgkassarna stod ouppackade hela dagen och jag var till och med för trött för att tänka på dem under hela dagen på jobbet. Men när jag kom hem, tog nyfikenheten över. Vad hade jag fått med mig hem?

Sängkläder till vuxensäng


 Mössor, solglasögon, babysko, rånarluva och hakklappar

Till storebror i stl 122
Knickers, 3st t-shirts och 2st långärmade tröjor


Till storasyster
Klänning stl 110/116 och leggings stl 110


Till kommande bebis
Babybyxor stl 56-68


Bodysuits stl 56


Bodys stl 56


Bodys stl 62


Bodysuits stl 62


Bodys stl 68


Babytröjor stl 62


Babyklänning, babytröjor stl 68


Bodysuits stl 68


Overall stl 98, vantar stl 6-8 år, lurvfleecejacka stl 122, lurvfleeceoveraller i stl 56 och 68.



Mest nöjd är jag över att min väninna C hittade en vinteroverall i färgen Skydiver (blå) i stl 98 till lillebror när vi stod i kön till att betala. Jag är nöjd med alla mina fynd, och att jag faktiskt inte kom hem med mest kläder till storasyster för en gångs skull.

Till hösten kommer jag ha en liten bebis men jag misstänker att jag ändå kommer bli sugen på att åka på salg när mailet väl kommer. Då får det bli att pumpa bröstmjölk och spara på flaska så maken kan rodda allt hemma medan jag drar på salg med mina goa tjejer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan