söndag 26 maj 2013

Mollyträff

Vilken underbar dag jag haft idag! 

Idag var dagen då vår Odd Mollyträff skulle gå av stapeln. Min allra första Odd Mollyträff dessutom. Vädret har varit minst sagt nyckigt i Göteborg den senaste veckan men idag fick vi solsken tack och lov. Och det var inte bara solen som lös på himlen utan hela gänget som mötte upp vid Kopparmärra kl.10 imorse hjälpte till att förgylla dagen.

När vi hejat och presenterat oss för varandra styrde vi stegen mot Café Cappuccino för intag av fika. Jag tog en ostfralla och en kopp te som satt fint i magen.

Efter fikat var det dags för dagens första butiksbesök. På Teatergatan 25 ligger det en trevlig nyrenoverad lokal som Jens och Jaspis precis flyttat till från Avenygallerian. 


Mollysystrar på väg...

På Jens och Jaspis gjorde jag mitt första köp. Dock blev det ett helt annat märke än Odd Molly då jag inte hittade något som föll mig i smaken i min storlek.

Så nu är jag ägare av mitt allra första Desigualplagg istället. Tada, ett par leggings att lägga bredvid min Mololeggings samling.


Nästa stopp för dagen var Minzo 

Minzo hade ett litet större sortiment och många storlekar kvar.

Jag provar en 327 Light Cotton Embroided s/s Turqouise

Finaste medvärdinnorna för träffen

Turgumman som vann första pris i utlottningen Minzo anordnade för oss. En fin 327 Light cotton embroided white/orange. Stort grattis!

Shopping kan vara utmattande.


Efter ca 1,5 h i butiken då man klämt och fått känna samt provat fina kläder så var det dags att fylla på med lite energi. Så vi gick runt hörnet från Minzo till Restaurang Marsala för att ta oss en bit mat.

Mitt val av mat:
Montanara tagliatelle
Kycklingbitar m. sås av bacon, purjolök, vitlök & tomatspetsad gräddsås.


Maten smakade mycket bra!

Vi passade på att sola oss under middagen.






Tredje och sista stoppet för dagen var Freeport, men det får bli ett eget inlägg för nu är jag så trött att jag måste lägga huvudet på kudden. 

Jag är otroligt glad och nöjd med dagens träff och alla nya bekantskaper jag gjort. Blir det en repris till hösten så är jag på...såvida jag inte ligger inne och föder bebis just då...







3 kommentarer:

  1. Ojoj, att du orkade blogga! Stupade i säng och sov innan tio. Tack för en superträff! Krävs definitivt en repris!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fina ni är allihopa!
    kramar och hoppas söndagen var skön

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan