tisdag 14 maj 2013

Råååsa i dubbel bemärkelse...

Tisdagar kan vara himla trista och grå, det är långt till helgen och tja, rent allmänt brukar tisdagar vara rätt tråkiga helt enkelt. Det småregnade på väg till förskola/jobb och halva dagen var fylld av moln. Men efter lunch tog vädret en ny vändning och molnen skingrade sig och solen visade sig. Sinnet blev aningen lättare.

Dagens råååsa outfit bestod till mesta delen utav Mollysar. Rosa LK, rosa Debaser pants, livealot blus i powder och OT linne i lila under blusen. Jag fullkomligt älskar dessa råååsa byxor och idag väntade jag hem ett paket från BRANDOS.



I paketet låg det två par byxor...

 Debaser pants i färgerna Silky Turqouise och Pearl (grå). 

Snacka om att vara helt insnöad på Debaser pants. Från ett par till fyra inom loppet på en månad.

De är verkligen jättesköna samt är väldigt snygga. Jag har fått många positiva kommentarer när jag haft mina rosa byxor på mig. 

Jag och två arbetskamrater var iväg på lunchen idag och åt sushi.


Jag väljer alltid mammasushi som inte har någon lax. Mums! Har nästan unnat mig sushi en gång i veckan sen jag slutade kräkas och må illa. Det rensar näsan när man doppar bitarna i soja blandad med wasabi och när man äter ingefära mellan bitarna. Så sushi är både mättande och hälsosamt i den aspekten. ;-)


Idag slog så äntligen min forsythia ut. Den ser inte ut mycket för världen. Den  består av 3-4 pinnar som tittar upp ur marken. Jag fick dessa kvistar av en väninna för ett par år sedan och stoppade ner dem i jorden för att rota sig. Första sommaren blommade den med några få små blommor och andra sommaren (våren) hade mina tvillingar gått hårt åt alla skotten som kom så den blommade inte alls. Men nu så, dess tredje år fick den stå orörd och nu blommar den alltså. Wohoo! :-)


Avslutar dagens inlägg med en blommande körsbär som är så ofantligt fin och vacker att man nästan får tårar i ögonen när man går förbi. Detta ljuvliga träd står vid mitt jobb och jag får alltså njuta av dess prakt när jag kommer och när jag går. Snart kommer alla blad fallit till marken och bildat en rosa matta under stammen. Blomningen är intensiv men dessvärre alldeles för kort. Bäst att njuta medan jag kan.

Sov sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan