torsdag 30 maj 2013

Lite grönt...


I söndags fick jag så äntligen tummen ur och grävde ner mitt nytillskott i rabatten. En luktpion! Som växtstöd har jag använt en gammal gren av röd kornell som jag hade som en julkrans för ett par år sedan. Återbruk kallas det eller hur? Jag hoppas pionen tar sig. Tanken är att den ska ta över hörnet av rabatten och göra det tills sitt hem. Håll tummarna för det!


Luktpion Edulis Superba

Älskar dessa Allium. Denna bild är från ca en vecka sedan.


Denna tog jag igår på Allium. Visst är de ståtliga?

Tomatplantorna i växthuset växer och frodas och har all redan börjat få frukt! Det ni! Wiee, jag kommer få skörda tidigare än augusti i år alltså. För det var ungefär så länge jag fick vänta förra året när jag bara hade dem utmed den soliga väggen på framsidan huset. Mmm, mums vad jag ser fram emot smaken av egenskördade tomater. Längtar....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan