måndag 29 april 2013

Skruv, plugg och rosett...

Som om inte den nyinköpta (ny för oss men begagnad), har kostat oss tillräckligt. Igår upptäckte jag att ratten vobblade när jag körde. När vi stannade för att köpa present såg jag att vänster framdäck såg misstänkt platt ut. Inte helt platt men ändå.

Efter presentköp körde jag till närmsta bensinstation och kollade lufttrycket. När vi bytte till sommardäck hade jag pumpat upp dem till 2,5 bar. Nu låg trycket på 1.4 bar. Ajdå, däcket läcker luft. Jag pumpade upp däcket till 2,5 bar igen och kontrollerade det imorse när jag åkte till jobbet. Ja, trycket hade sjunkit igen. Suck. Nu låg det på 1,9 bar.

Ringde till Euromaster och bad om att få en tid för kontroll omgående. Fick en tid klockan 13.00.

Inte så konstigt att däcket läckte luft. Det satt en skruv i det.

Efter 20 minuters väntetid och 325 kr fattigare rullade jag ändock glad därifrån. Tur däcket gick att plugga, annars hade jag fått byta båda framdäcken och det hade gått på 1565 kr per däck. Nu kan vi i lugn och ro leta nya däck på nätet istället och till bättre pris.

Bilen är servad, oljan är bytt, 12000 mila service genomförd. Däcket är pluggat och tanken är full. Bilen är startklar inför Danmarksresan på onsdag.

Kan man bli kär i en färg så är jag definitivt det. Färgen på min turkosa LK från Odd Molly har förgyllt min dag idag. Tänk en LK helt i den cerise färgen. Ååå, det önskar jag kommer inför nya kollektioner.

Ett paket är på väg från Noos till mig också. Fick avisering om att paketet är på g. Spännande att se vad som är i. Jag vet ju vad det är förståss men färgen har jag ej sett irl.




Imorgon är det tisdag och då skall jag hämta mina danska kronor på Forex. Listor på vad som skall inhandlas är skrivna, båtbiljett är bokad, namnlappar till kassarna är fixade, matsäck är inhandlad....nu får det gärna bli onsdag. Jag är redo för salg! Skall bara leta upp min midjeväska också...hmm, vad kan jag ha lagt den? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan