måndag 22 april 2013

Bieber fever...

Imorse när jag satt i bilen på vägen till jobbet så lyssnade jag på nyheterna och då nämnde de Justin Biebers kommande tre konserter i Stockholm denna veckan.

De intervjuade unga flickor som fått både ledigt från skolan och som stått i kö utanför Globen i flera dagar.

Jag log och fnittrade för mig själv där jag satt och kunde inte låta bli att tänka tillbaka på min egna ungdom då jag var ett stort BLOCKHEAD. Mina största idoler runt 1988-1992 var pojkbandet New Kids on the Block. 

Jag var som många andra förälskad i minstingen i bandet: Joe McIntyre. Han var ju så söt och hade en gudalik röst (tyckte jag då). ;-)


 Söt...


Snyggare nu...


2010 återförenades bandet och de åkte på världsturné tillsammans med Backstreet boys men jag missade deras konsert de skulle hålla i Sverige. Jag hörde och såg dem dock 1991 i Göteborg på den tiden det begav sig. Jag var då 15 år. Jag och min väninna, hade ståplatser och från det att vi köpt biljetterna på Bengans fick vi vänta i 11 månader innan konsertdatumet skulle gå av stapeln. Det var en lång väntan, men den som väntar på något gott....


En kväll att minnas var det i alla fall, och för några månader sedan ramlade jag över en nyare låt SUMMERTIME av NKOTB på youtube av en ren slump. Så jag satt och sökte på NKOTB låtar en hel kväll och drömde mig tillbaka till ungdomens dagar.

STEP BY STEP var en av mina favoriter. Alla mina skivor som jag ägt sålde jag senare när intresset för dem svalnade, men någon bok om dem bor fortfarande kvar uppe på min vind och den får stanna kvar som ett minne av svunna tider.


Hade du någon favoritartist när du var 15 år, och vem/vilka var det? Lämna gärna en kommentar och berätta din historia. :-)

3 kommentarer:

  1. Åh, ja tonårsminnen. Inget är som det.
    kramar!

    SvaraRadera
  2. Den där konserten var jag också på! Men mitt intresse hade svalnat under den där väntan och låttexter glömts bort. På väg dit gick bandspelaren varm för att komma in i det igen. Men äventyret minns jag och jag och min mamma campade hos en brevvän jag hade. Det var spännande!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att vi varit på samma konsert! Och ja, jag och mina väninna hade faktiskt också lagt av lite med NKOTB när datumet för konserten väl infann sig. Men vi fick en ny kick efter att vi hört dem live. :-)

      Kram

      Radera

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan