tisdag 16 april 2013

Garderoben växer...

Jag nämnde ju att jag fått två paket i måndags. Och jag skulle egentligen väntat med att visa innehållet av det andra paketet, men nu kan jag inte hålla mig längre....

Äntligen, efter ett tips i en snackisgrupp på FB så fick jag tag i ett par leggings jag suktat efter länge. Molo Nydia, print: Scratched star, storlek 152.


Det hela började sommaren 2010 då jag mest på skoj köpte ett par begagnade molo leggings i stl 146/152 för drygt 100 kr. Tänkte som så att jag testar om de går på min rumpa och skulle det visa sig att de inte passade, ja då hade jag bara sålt dem vidare.

Men när de kom hem och jag provade dem så upptäckte jag hur töjbara de var. Helt galet, men en vuxen kvinna kan verkligen ha leggings i barnstorlekar. Jag är 1.68 cm över havet och då vägde jag drygt 60 kg.

Så samlingen växte sig större och större och helt plötsligt hade jag gått från ett par till 6 på bara några månader. Det var lätt att få tag på de större storlekarna i webshopparna. Den största storleken var då 146/152 eller ren 152.

Här är mina första 6 par och de lila med stars var de allra första. Av dessa par har jag behållit 3 och det är pensée och flowerfield som ligger som nr 2 och 3 från vänster, samt daisy som ligger längst till höger. De andra har jag sålt.

Jag skall visa en uppdaterad bild på min molosamling någon annan dag, när de som ligger i tvätten har tvättats upp och vikts ner i byrålådan. Jag har även 3 par linnen och 3 mössor.

För mig är detta en rolig grej. Jag vet att det finns folk i min närhet som tycker jag är fånig som har barnkläder på mig, men jag står för den jag är och jag har fått så otroligt många positiva kommentarer av folk om mina leggings och mössor att det överväger det negativa. Jag hoppas ingen lägger onödigt med energi på att störa sig på min hobby, lika lite som jag lägger energi på att bry mig om de som inte tycker om mig för den jag är.

Med dessa slutord säger jag godnatt och nu ska jag drömma om mitt besök till Freeport och OM-butiken imorgon. Sov sött! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan