tisdag 30 april 2013

Poppigt och så lite danska sedlar...

Egolunch på Min Sushi på Frölunda Torg idag.

Sushi har blivit lite av en gravidcraving sen jag började må bra efter vecka 14-15 sådär. Har nog unnat mig en sushilunch en gång i veckan i alla fall. Väljer såklart mammasushi som inte innehåller rå fisk.


Jag kom på imorse att min Polarn O pyret bonuscheck på 103 kr hade sitt sista giltighetsdatum idag. Fick bli en snabb lunchvända till Frölunda för att lösa in checken mot varor.
Sockar till lillebror hade jag i åtanke men ut kom jag med en solhatt istället. Fick betala 25 kr utöver bonuschecken.

Visst är den fin? Flamingos är poppis i år inte bara på pop plagg utan Mini Rohdini och Molo bland annat har också sina varianter av flamingos. Storasyster har fått en top från Molo med flamingos på nu i vår och den har hon faktiskt inte ratat.

Två av hennes favorittröjor i garderoben för tillfället. Molos Rabbit rose från ss 2012 och Flamingos från ss 2013.


Efter lunchen och efter inköp av solhatt passade jag på att växla lite pengar till danska kroner inför morgondagens Köpenhamnresa.


Har fortfarande inte hittat min magväska, så den får jag fortsätta söka reda på. Känns lite tryggare att ha pengarna runt magen, nära kroppen istället för i väska på ryggen.

Magen min tycker jag växt ytterligare lite till. Dagens outfit fick bli sköna OM rib jersey top! Måste ha fler av denna sort. Hade ett linne under som förlängde lite så magen slapp bli bar. Letar fortfarande efter linnen med spets nedtill. Tipsa gärna som sagt om ni vet vart man kan finna fina baslinnen med spets i nederkant till bra pris.







Nu börjar det pirra lite i magen också, och det är inte bara bebis som sparkar utan det är salgpirret som börjar infinna sig. Dags att leta reda på magväskan, fixa salladen och mackorna till matsäcken och skriva ut listor på vad som skall köpas. Sen får det bli en tidig kväll för jag vill gärna vara utsövd tills imorgon.

Här firas inget Valborg på annat sätt än den vanliga middagen, mys med barnen i soffan till en film och sen nattning. Ingen eld, ingen Chalmers kortege, ingen alkohol. Bara lugnt och skönt!

Trevlig Valborg på er och hoppas ni får en skön första maj!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan