lördag 20 april 2013

Karma...

Jag tror på Karma. Gör gott, så skall du bli belönad.

Min puls har ännu inte stillat sig sen jag fick reda på att min LK från Tradera var rena bluffen, så nu har jag vidtagit åtgärder. Tradera är  underrättat i första hand och beroende på deras svar så kommer jag göra allt i min makt för att få rätt gentemot säljaren.

Saxat ur Traderas regler:
Friskrivning av ett objekts äkthet
Säljare får inte friskriva sig från kännedom om eller ansvar för äktheten eller lagligheten hos de objekt som annonseras ut till försäljning. Säljare bör vidta åtgärder för att säkerställa att utannonserade varor är äkta innan de säljs på Tradera. 

Annonsera inte ut en vara som du inte kan styrka äktheten hos.


Varför har Tradera den här policyn?

Det är förbjudet i lag att inkräkta på andra parters immateriella rättigheter (som varumärke eller upphovsrätt). Att sälja otillåtna kopior och förfalskningar är med andra ord olagligt. 

Vår policy kring detta hjälper till att skydda köparna från att handla förfalskade varor och hjälper rättighetsinnehavare att skydda sina immateriella rättigheter. Därför tillåter Tradera varken förfalskade produkter eller missbruk av varumärken. Vi engagerar oss även för att kunna tillhandahålla en säker och rolig handelsplats. 

Tradera samarbetar med rättighetsinnehavare och dessa har möjlighet att rapportera annonser som gör intrång i deras rättigheter.


Vid överträdelse av denna policy
Överträdelse av denna policy eller tillhörande riktlinjer kan leda till att åtgärder vidtas mot din annons och/eller ditt Tradera-konto.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan