onsdag 17 april 2013

Freeport...

Från lunch fram till kl.16,15 då jag slutade jobba kändes som en hel evighet...tiden kröp bokstavligen fram.

Men så äntligen slog klockan 16.15 och det var dags för avfärd ned mot Kungsbacka och Kungsmässan där jag och min väninna skulle mötas upp för en bit mat innan Freeportshopping.

Väl framme och parkerad ringer jag så min väninna och hör i andra änden att
-Tyvärr går det inte att nå abonnenten för tillfället, vad god försök igen senare. Lägger på och försöker igen. Samma resultat. Jag ringer under 5 minuters tid med jämna mellanrum men får samma svar.

Gaah, varför just idag av alla dagar? Hur ska vi hitta varandra nu? Men så ringer det från ett Kungsbacka riktnummer och jag svarar och i andra änden är det min väninna. Då hade hon fått gå in på Clas Ohlsons för att ringa mig då hon upptäckt att hennes nyinköpta iphone inte fungerar.

Så efter en halvkass start, går vi raskt till Nello och intar en tallrik med utsökt pasta. Jag tog Pollo e Rozzo vilket var pasta med kycklig, ruccola och cocktailtomater. Mätt och god gick jag sedan från restaurangen och hoppade in i min bil för avfärd mot Freeport. Vi möttes upp igen utanför Freeport, min väninna och jag.

Med raska steg gick vi i riktning mot Odd Mollys butik. Inte för att vi visste vart den låg men vi tog av åt vänser och gick ett halvt varv runt ungefär och där låg den.


Klockan var 18 när vi kom, och Freeport stänger kl.19 så vi hade en timme på oss.

Ljus och fin var butiken och tjejen i kassan hejade glatt när vi steg in. Tummen upp!

Lite kort från butiken...



Det fanns mycket fint. Jag plockade på mig 10 plagg och gick och provade. Det stod max 5 plagg på omklädningsrummet men eftersom det inte var någon febril aktivitet i butiken tog jag med gott samvete med mig alla 10 plagg in.

Provningen började...dock fotade jag inte alla 10 plagg, utan bara 3 st.



De flesta plagg såg faktiskt bättre ut på galgen än vad de gjorde på mig. Långklänningen här ovan till exempel. Den var ljuvlig på galgen men på tyckte jag inte om den alls. Jag passar inte i sådan bred halsring dessvärre så denna fick inte följa med hem.

Vi stannade i butiken i 40 minuter och jag kom ut med en kasse med två plagg i och min väninna med ett par solglasögon.



Ett plagg är till en fin väninna som jag lärt känna på Facebook. Jag agerade bud. Och ett plagg var till mig. Gissa vilken färg? ;-)

Ja, rosa såklart! Det blev ett sött litet linne # 995 Good top, i färgen Mid pink, stl 1

Underbara broderier och färgen passar mig bra. Färgåtergivelsen är inte den bästa då bilderna är tagna med min telefon.


Magen var mycket större igår känds det som eller så var jag helt enkelt svullen igår men inte idag.
Är i vecka 17+4 idag och jag har ännu inte tagit någon magbild. Jag har tagit magbilder på mina andra två graviditeter så det måste jag ju såklart göra även denna gång. Men det får bli på lördag då jag går in i vecka 18.

På vägen hem hämtade jag upp en leverans från Noos men var det var i paketet visar jag upp imorgon.

Så efter en  lyckad afterwork med shopping och god mat i trevligt sällskap är jag nöjd med dagen och skall nu lägga huvudet på kudden för lite skönhetssömn.
Godnatt och sov så sött!

2 kommentarer:

  1. Första besöket på Freeport, det lär väl bli många fler!!
    Bra val av linne =) Har själv det här hemma!!
    Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja två besök inom loppet på två dagar råkade det visst bli. ;-)

      Och ja, fler besök lär det bli. Linnet är himla fint <3
      Kramar tillbaka

      Radera

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan