onsdag 24 april 2013

Hoppsan...

Klockan 10,50 satt jag och maken i väntrummet och väntade på vår tur. Klockan slog 11.00, 11.15, 11.30 och 11.40, men ingen som kom och ropade upp oss. Vi hade tid kl.11.00.
När klockan var 11.42 kom en läkare ut och sa mitt namn och meddelade att min läkare var sjuk men att han skulle utföra mitt UL istället, dock var han försenad eftersom han fick dubbla skift. 

Så när klockan blev 11.55 blev vi så uppropade igen och fick gå in och få ultraljudet utfört.

Får jag lov att presentera lill* "hoppsan"!

Allt på RUL såg bra ut, och datum för beräknad nedkomst blev 22 september 2013. 
Könet får bli en överraskning!


Lite skygg, och inte så medgörlig liten bebis som inte ville vända sig mot mamma och pappa utan låg med rumpan/ryggen åt oss under hela undersökningen.


Moderkakan ligger i framvägg och skuggade bilden lite sa läkaren. Det är också därför jag inte har fått känna bebis så mycket eftersom moderkakan dämpar rörelserna. Men jag kände allt några sparkar mot min rätt så fyllda urinblåsa under ultraljudet.

I vecka 28, 32 samt 36 skall vi tillbaka på tillväxtultraljud eftersom jag går under ett annat vårdprogram då jag har diabetes.

Barnen tittade storögt på bilderna när jag kom hem efter jobbet. Nu känns det lite verkligare även för dem vad som komma skall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan