onsdag 19 juni 2013

Turkos tisdag...jordgubbar och info inför skolstart...

Sov alldeles för få timmar inatt. Har känt mig helt slut precis hela dagen. Men det kan också bero på att jag åkt på en sommarförkylning (ont i halsen,  rinnsnuva) samt har gräspollenallergi samtidigt. Känns som sandpapper i halsen och bomull i skallen. 

Försökte klä mig lite somrigt och piffigt för att motverka tröttheten i alla fall. Är faktiskt lite mätt på cerise och rosa för tillfället så jag gick half-in på turkost istället. Odd Molly Lovely Knit kofta, OM light cotton embroided tunic, linne från My wear (Ica Maxi) samt leggings (sunflower) från Molo. Dock orkade jag inte piffa till håret imorse och dessutom tycker jag det växt så mycket att volymen blir lidande. 


Inför midsommar blir vi alltid bjudna på jordgubbar och glass på jobbet och den traditionen höll de fasta på även detta år. Vanligtvis får vi dagen innan vi går på ledighet, men idag tog chefen jordgubbsfikat i anslutning till avdelningsmötet. Dock tycker jag inte de var så söta, mer syrliga. Men alla säger ju att jordgubbssäsongen är försenad i år pga den kalla långa vintern så man kan inte förvänta sig solmogna söta gubbar redan nu. 

Ikväll var jag och storebror på informationsmöte inför höstens skolstart. Den prickiga unga damen fick snällt stanna hemma med farfar/farmor som kom och satt barnvakt. 

Den 19 augusti går startskottet för tvillingarna, då börjar de förskoleklass. Jag kan fortfarande inte förstå att tiden gått så fruktansvärt fort att det redan är dags för skolstart. Mina små bebisar, som föddes den 16 november 2007 och vägde 1515 g (dottern) och 2415 g (sonen). På 5.5 års kontrollen på BVC för några veckor sedan vägde de 17 kg (dottern) och 23 kg (sonen). 

Sonen ser mycket fram emot skolstarten och speciellt eftersom en kille från vår föräldragrupp hamnade i samma klass, samt en kille från förskolan. Dottern fick dessvärre inte chansen att träffa de andra tjejerna som skall gå i klassen, men de kommer vara 6 st så förhoppningsvis hittar även hon kompisar vid skolstarten. Fördelningen blir 7 killar, 6 tjejer i deras grupp. Sammanlagt blir de ca 50 förskoleklass barn, fördelade på 2 avdelningar där de sedan delas upp i två grupper (sammanlagt 4 grupper).

Vecka 32 börjar inskolningen på fritids, men först ska vi njuta av semester och ledighet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan