torsdag 27 juni 2013

Bulvan...

Synonymer till Bulvan=hyrt ombud, lejd representant, lejt verktyg, mellanhandagenthantlangare,verktygredskap, skylt utåt, målvakt 

I veckan som gick har jag agerat bulvan till två söta mollysystrar som har lite längre till Kungsbacka än jag själv. 

I måndags var jag således nere på Freeport outlet i Kungsbacka på Odd Mollys butik och letade reafynd. Vi hade redan innan fått lite inside info om att det fanns linnen också kallade för Lovelove tank där nere till bra priser.

Så på måndagen hittade jag ett linne till mig, det längst till vänster i färgen Cherry samt det längst till höger som är svart till ett av mina bud. Men så föll det sig så att när jag kom hem så fann jag ett hål efter larmet i mitt linne, då det suttit lite galet, så jag tvingades åka tillbaka på tisdagen och byta mitt. Då fick jag ett nytt uppdrag att hitta linnen även åt ytterligare ett bud. 

Så allt som allt blev det 6 linnen inköpta, 1 till mig, 2 till bud 1 och 3 till bud 2. Lovelove tank är ett baslinne, ett slätt sådant och passar till mycket. Jag köpte storlek 2 men det var för att jag skall få plats med gravidmagen hela sommaren. De är stora i storlek så när jag sedan är ogravid får det bli inköp av linnen i stl 1 istället. 




Sen kom det ett paket igår, ett från Lucky little me med ett danskt märke vi inte haft överdrivet mycket kläder av innan. Endast två t-shirts har varit i vår ägo. Men detta blev kärlek vid första ögonkastet. WCT-set från HUMMEL. Ett till lillebror och ett till storebror. 
Snygg blå färg och orange/turkosa revärer.


Vi hann aldrig prova dem igår då jag var hemma så sent pga krockar och köer och idag var det likadant. Krockar och köer. Drygt! Och så får man betala trängselavgift på det. Roligare kan man ju ha. Tur det är helg från och med imorgon. Dock upptäckte vi en vattkoppa på ryggen på storebror ikväll så det får bli vabb för mig imorgon.

Det är exakt 13 dagar sedan storasysters första koppa, så two down and one to go...!
Hoppas även lillebror får koppor till helgen så vi är friska lagom till semestern vecka 28.


1 kommentar:

  1. Det är trevligt och framförallt snällt när man kan hjälpa någon med fynd inköp:-) Har du vägen förbi Freeport igen och kan tänka dig vara bulvan igen vore jag ytterst tacksam:-) Har span på en kappa på designersoutlet och de skickar dessvärre inte:-(Kram från ett Molo och Odd Molly fan Sara (sarabergstrand@hotmail.com

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan