söndag 16 juni 2013

På tillväxt...

Helg, en härlig lördag skall fördrivas med tre rastlösa barn, varav en helt prickig.

Maken gick ut och klippte häcken medan jag fixade och donade med städ och tvätt. Storebror gick ut och hjälpte far sin och röja grenar. Lillebror fick snällt vara inne med mamma och den prickiga unga damen likaså. När det var dags för lunch gick vi ut och fikade i det fina vädret på framsidan. Lillebror skulle sedan sova en stund så jag promenerade en stund med vagnen. Bestämde mig för att plocka en blomma av vardera sort utmed vägkanten som jag kunde finna. Kunde glatt konstatera att Sveriges fauna fortfarande är något att räkna med.







Luktärtorna och potatisen är på tillväxt i sina pallkragar.



Storasysters vattkoppor är även dem på tillväxt...*kli, kli*




Några grannbarn var över och lekte i hopp om att även dem bli smittade av vattkoppor (godkänt av deras föräldrar naturligtvis). Så nu väntar vi med spänd förväntan om det blir fler koppor på fler barn inom några dagar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan