lördag 1 juni 2013

En hjälpande hand...

Igår när jag körde hem från jobbet så lyssnade jag på P4 och där kunde jag höra om André som mist sin syster i cancer och hur han hittade ett nätverk på internet där han kunde få stöd och hjälp. Hormonstinn som man är, rann tårarna ner för kinderna. Jag har fortfarande min fars bortgång i denna hemska sjukdom i färskt minne trots att det gått snart 6 år sedan han dog.

Jag var gravid med tvillingarna under hans sjukdomstid och det som gör mest ont är det faktum att han aldrig hann se dem. Döden är ett ämne som dras upp av mina tvillingar titt som tätt och de undrar vart man hamnar när man dör, vad händer med kroppen, vad kan man dö utav osv. Det är inte helt lätt att förklara för dem. Men de säger att deras morfar bor i rymden och undrar ofta när han ska komma ner igen.

Nu kan jag såklart inte låta bli att sitta här och gråta medan jag författar mitt inlägg. Men poängen jag ville komma till är att om du har erfarenhet av cancer som nära anhörig till någon som drabbats och känner att du vill vara till stöd för någon annan så kan du anmäla dig på:

Cancerkompisar.se 

Cancerkompisar är nätverket för dig som anhörig och närstående till en cancersjuk.


Vill du göra skillnad, vill du sträcka ut en hjälpande hand? Anmäl dig nu! Det skall jag göra....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan