måndag 10 juni 2013

Lediga, lata dagar...

4 lediga, lata dagar har passerat alldeles för fort, som vanligt. Vi har hunnit med "Barnens dag" på Nationaldagen, ett Lisebergsbesök, ett Plantagenbesök och ett besök på barnens farföräldrars lantställe. Goda vänner och släkt har vi hunnit träffa. Vi har även sålt en bil. 

Jag har även passat på att ta en välbehövlig bloggpaus, både från läsandet av andras samt skrivandet av min egna.




Nationaldagen firades hemma i vår lilla by. Våra fina vänner från Åsa kom och förgyllde vår dag. Tvillingarnas allra första kompisar och deras föräldrar som vi träffade i pentryt på neonatal avdelning 210 i Mölndal 2007 har följt oss genom både 1 års kalas, 2:års trots, utvecklingsfaser och fram till dags datum. De är guld värda! 

Kyrkan anordnade "Barnens dag" för tredje året i rad och solen sken från blå himmel, precis så som den gjort både första och andra året jippot gick av stapeln.

Lillebror fastnade för såpbubbelmaskinen som de hade ställt ut vid trollerihörnan. 


Sommarsuit från Meandi, solhatt från Småfolk
Storebror står i kö till fiskedammen...
Storebror i solhatt från Pop, tischa från molo "Cubacars", shorts från Geggamoja
Storasyster var helt lyrisk då hon såg att det fanns ponnyridning. Hon har tjatat om att få rida på en häst en längre tid nu så detta var dagens höjdpunkt för henne.
Storasyster i Moloklänning

När jippot var slut gick vi hem och barnen badade i poolen och hade skoj, medan vi vuxna fixade god middag. Dagen gick alldeles för fort som vanligt när man har roligt. 

Fredagen bjöd på fint väder, dock något lägre temperatur än dagen innan. Men det passade oss perfekt då vi skulle till Liseberg med fina vänner.

Storasyster i solhatt från Småfolk, cardigan från Tumble N Dry, klänning, leggings och sandaler från Molo.
Storebror i solhatt från Pop, svettiströja från Ns, tischa och shorts från Molo

Lillebror i solhatt från Småfolk och body+knickers från Molo.
 Vi åker kaninresan, jag och barnen.




Hoppalång hette denna nya åkattraktion. Det nya kaninlandet på Liseberg är verkligen ett ansiktslyft för hela parken och barnen uppskattade den nya BUShållplatsen där man kunde leka själv och klättra över gångbroar, åka rutshkana, träffa kaninerna osv. Och det bästa av allt, BUShållplatsen är helt gratis.
Vi köpte åkband till barnen, men de utnyttjades inte till fullo så nästa besök blir det enbart kuponger vi köper. Allt är ju dyrt ändå inne på Liseberg så det rinner gärna iväg. Som avslutning på dagen gick vi in i en godisaffär och barnen fick själva välja godispåsar. Vi satsade även 80 kr på Kexchokladhjulet men gick hem tomhänta som vanligt. Vi har inte tur i spel vi, utan enbart tur i kärlek som jag brukar säga.

Lördagen bjöd även den på fint väder. Vi behövde röja lite på i trädgården på baksidan och åka och lämna våra gamla utemöbler till min syster. Så vi packade in utemöblerna i gamla bilen, vår trogna VW Sharan som vi köpte när vi väntade tvillingarna. Jag packade in barnen i andra bilen och så började vi vår färd.

Väl hos syrran, bestämde vi oss för att åka gemensamt till Plantagen för att fika och köpa växter/täckbark mm. Så lillkusin V och mina barn fick sig en trevlig eftermiddag på Plantagen.

Jag köpte två säckar med pinjebark eftersom mitt projekt "utplåna ogräset i rabatten" tog sin start för några helger sedan men då räckte inte säcken jag köpt. Så nu har jag fyllt på hela rabatten med bark och jag är så nöjd med resultatet.



Jag köpte även några fina gula/orange och röda tagetes för att fylla ut med i rabatten med mina ätliga växter. Jag är mest förtjust i blå, lila och rosa blommor annars men i år har jag fått för mig att odla lite gula/orange blommor och jag ser fram emot när mina ringblommor slår ut.

Söndagen spenderades på 5 års kalas för mig och dottern. Storebror och lillebror var hemma med pappa tills att vi kom hem och åkte vidare till barnens farföräldrars lantställe. Där mötte vi upp svägerskan och stora kusinerna A och C. Vi mös i solen och åt god middag.

I lördags kväll satte vi in en annons på Blocket och ville få sålt vår trotjänare VW Sharan. Vi satte ett hyffsat lågt pris och trodde kanske att några få skulle maila om den. Men inte trodde vi väl att vi skulle bli totalt nedringda under natten. (Vi hade stängt av telefonerna eftersom annonsen kom igenom granskningen så sent och inte publicerades förrän kl.23.43.)
150 mail hade vi fått under natten och säkerligen lika många telefonsamtal. Klockan 06.00 ringde någon på dörren och eftersom de var först fick de köpa bilen. Så klockan 06.30 var ägarbytet genomfört och bilen avhämtad. Snacka om galet!

Både jag och maken var helt slut på söndagskvällen så det fick bli en tidig sänggång. Redan klockan 21 somnade maken och jag var inte långt efter....

Nu börjar en ny vecka. Jag går in i gravidvecka 25 och idag måndag är det 104 dagar kvar till BF. Solen den lyser och jag är väldigt nöjd med livet som det ser ut just nu.

Ha en trevlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan