måndag 9 september 2013

Turkos måndag...

Ny vecka, nya CTG-kurvor. Gick in i vecka 39 (38+0) idag och kl.08.00 var det dags för veckans första CTG. Bebis sov så sött där inne så det tog säkerligen en 40 minuter innan kurvan blev godkänd. Jag hade en del sammandragningar när jag satt där. Man kunde se att de gick upp till en ca 50-55% i styrka. De gör inte ont, men hela magen blir hård som en spärrboll (bowlingboll). 

Jag skojar nog inte när jag säger att jag haft minst 100 sammandragningar idag. Intensiv träning inför vad som komma skall alltså. Kanske kommer bebis redan denna veckan? 


Dagens fick bli en blandning av turkost i form av Odd Molly Lovely knit med det underbara cerise bandet. Koftan ser nästan lite liten ut nu när magen är som störst. Under koftan en tunika från Lindex samt ett linne från Ica My wear. Molo leggings med Marblesprint undertill. 




I postlådan idag låg mitt efterlängtade paket från USA. Jag gjorde mitt allra första ebay-köp i början av denna vackra septembermånad och i paketet låg dessa fina kinaskor i svart sammet. 

Det är mina favoritskor och jag har älskat modellen på skon sen den dag jag var 9-10 år och fick mina första kinaskor. Dessa är handgjorda i Kina och värda varenda krona jag fick betala, vilket blev drygt 210 kr inkl frakten. Jag har ägt både svarta, röda samt blå kinaskor som barn, och mina senaste svarta köpte jag för säkert 8 år sedan och de gav upp nu i sommar när det blev hål i dem samt att sulan var så utsliten att det blivit sprickor i dem. Så jag var bara tvungen att införskaffa ett par nya och eftersom jag inte hittade några i Sverige, eller Europa när jag sökte så blev det en sökning på ebay istället. Så nu har en helt ny shoppingvärld öppnat sig för mig. Jag misstänker att mitt första inköp på ebay, inte lär bli det sista. 



1 kommentar:

  1. Men vad härligt, snart är det alltså dags? :)
    Massa kram och ha en fin dag

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan