måndag 2 september 2013

Höstfint i krukorna...

I lördags för två veckor sedan var hela familjen på shoppingtur. Först en tur till Biltema för inköp av olja till vår lilla bil (Mitsubishin) och på hemvägen tog vi en snabb vända på Plantagen.

Lite ljung och bollkryssantemum fick följa med hem.
Jag hade bestämt på förväg att inte köpa för mycket blommor som det lätt annars blir när jag är iväg själv. Tyckte jag lyckades över förväntan. Två ljung och en kryssantemum fick sedan planteras med mina murgröna som jag köpte i våras och som blommat fint hela sommaren.








Några vårlökar fick även följa med hem och de skall planteras under september/oktober/november så jag tänker att jag väntar tills att bebis tittat ut innan jag ligger böjd över rabatten. Mina fogar tillåter inte det just för tillfället. 

Till våren skall det alltså blomma fler påskliljor (Thalia), rosa tulpaner, lila krokus, lila allium, vita pärlhyasinter och sist men inte minst fritillaria även kallad för Kungsängslilja i mina rabatter. 



Dessa fina solhattar sträcker sig mot höstsolen i all sin prakt. Kanske borde jag ta sticklingar av denna och sprida ut den lite i rabatten? Jag får se vad jag hinner med helt enkelt. Jag vet iaf att jag ska dela på min kaukasiska förgätmigej för den har växt sig riktigt stor i sommar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan