måndag 16 september 2013

Dagens 6-dagars...

Dagens 6-dagars bebis var idag hos ortopeden och fick ett glädjande besked.

Vid utskrivningen av lillasyster i onsdags konstaterade doktorn att hon hade en instabil höftled på vänster sida, en sk höftledsluxation. Därför fick vi en remiss till ortopeden.

Väl där undersöktes hon av en ortoped som kunde ana en liten, liten avvikelse på vänster höftled. Men för att vara på den säkra sidan ville han ha en bedömning från en kollega. Så vi fick träffa överläkaren och efter att han känt och klämt lite så konstaterade han att vi inte behöver behandla vår dotter utan att den lilla avvikelsen kommer läka ut helt av sig självt. 

Skönt att vi slapp både von Rosen skena och frejkakudde. 


Glädjande för mig idag var att jag äntligen kunde få på mig mina råååsa Odd Molly debaser pants som jag köpte i våras. Jag hade dem i början av min graviditet och då stängde jag dem med hjälp av ett gummiband. 

Från i våras när jag stängde dem med gummiband.


Jag vägde 66 kg vid lillasysters ankomst. 8 pluskilon från ursprungsvikten som låg på 58 kg. Men eftersom jag gick ner 6 kg i början av min graviditet samt har haft graviditetsdiabetes har jag haft svårt att gå upp så mycket mer. Dagen när vi kom hem från bb visade vågen på 60 kg. Alltså gick jag ner 6 kg bara av att förlösas. Nu återstår det att se om amningen gör att jag rasar i vikt så som den gjorde med lillebror för 2 år sedan. Då förlorade jag 10 kg av min urprungsvikt 60--->50 kg när jag ammade. Låt oss hoppas att det inte blir en repris på det, för det var väldigt jobbigt att gå upp i vikt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan