fredag 27 september 2013

Frost...

Med hösten kom frosten. Imorse var det -3 grader och maken fick skrapa rutorna innan han åkte till jobbet. Jag fick sovmorgon utan stress då barnen är lediga från skolan/förskolan på fredagar. Lillskruttan åt tre ggr i natt så sömnen vart lite lidande och därför var det extra skönt att få tillåtelse att ligga kvar i sängen till klockan 08.

Idag hade vi bokat en lekdate med en av tvillingarnas kompis från förskolan. Eftersom mina barn är av årgången 2007 och deras kompis 2008 så går de inte längre ihop. Det blev ett kärt återseende och medan barnen lekte så hann mammorna prata lite samt laga amerikanska pannkakor. Jag tillagade hälften av smeten med frysta blåbär och resterande smet utan. Den utan blåbär blev mest poppis hos barnen. 

Receptet jag använder hittade jag på en blogg för flera år sedan. Jag gillar att det inte är så överdrivet mycket socker i. 

Amerikanska pannkakor

2 ägg
4 dl mjölk
1 dl turkisk yoghurt
6 dl mjöl
2 msk bakpulver
1 msk vallininsocker
1 tsk salt

Stek i stekpanna eller pannkakslägg. Låt det bli små bubblor på ytan innan du vänder och steker andra sidan. 

Servera med lönnsirap eller sylt.

Dagens outfit fick bli en kombo av turkos LK från OM, amningstopp från Boob och leggings från Molo. Den svarta kjolen från Mamalicious åkte även på innan gästerna anlände. 

Lillskruttan har haft en växadag idag då hon inte varit helt nöjd förutom när hon ammat och legat nära mammas axel/mage/bröst. Att ligga ensam i vagnen har inte varit någon hit alls just för dagen. Fortsätter det på detta viset lär jag få snöra på mig min tricotslen bärsjal som jag köpte när lillebror föddes. Den blev väl använd och det var smidigt att kunna ha bebis nära men ändå kunna fortsätta med hushållets göromål. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan