onsdag 4 september 2013

Puls...och egoboost...

Veckans första CTG-kontroll blev godkänd efter ca 35 minuter. Bebis rumlade runt som en skruvborr när jag körde från förskolan till Östra sjukhuset. Det hade varit en trafikolycka på E6:an i södergående riktning så folk valde att ta andra vägar in till stan. Jag som skulle ta 45:an blev därmed drabbad och det gick i snudd på snigelfart innan man nådde Jordfallsbron. Men sen så lättade det lite och jag hann ändå i tid till min bokade CTG. Såklart hade bebis somnat då så jag fick knuffa lite så vi fick en godkänd kurva till slut. Det räcker ju inte enbart med hjärtfrekvensen utan man måste ha ett visst antal fosterrörelser också för att maskinen skall bli glad och godkänna sessionen med en bock i kanten. Nästa kontroll blir på fredag då jag också ska till min barnmorska.

Efter CTG:t unnade jag mig en egodag så färden gick ner till Kungsbacka och Freeport var mitt första stopp. Jag var ca 30 minuter tidig, då de öppnar först klockan 10.00 så jag tog en liten fika i bilen bestående av ett äpple och bubbelvatten med citronsmak. Lyssnade på P4 Göteborg och hörde inslag om svampplockning.

Odd Mollybutiken fick sig ett besök och det fanns mycket stickat från AW-2012 inne i butiken. Två hela stänger med rååååsa bland annat. Men det blev ingen kofta som fick följa med hem.


Däremot är hösten/vintern säkrad och jag kommer bli supermatchad med hjälp av dessa fina ting. Ullsockar och ullvantar i samma färgställning som mitt allra första OM-köp, min Lovely knit från AW-2012 i färgen pink. 


Popbutiken samt Vincent shoestore fick sig också ett besök innan avfärd mot Kungsmässan där jag planerat intaga min lunch.

Hittade inga skor, men ett litet set till bebis från pop fick följa med hem.

Väl på Kungsmässan fick Kappahl sig också ett besök. Jag köpte lite kläder till bebis från NEWBIE kollektionen. Pastelligt, neutralt och långt från MOLO-färgglatt. Hmm, kan det vara så att jag börjat gilla det lite dova istället för det färgglada? Eller nej, för i garderoben ligger det massvis med fina färgglada Molokläder och väntar. Men i stl 50 är det sparsmakat med just Molo så då får det lite mer neutrala ta plats istället. 

Nu längtar jag rejält till bebis ankomst...och jag började packa bebis bb väska i helgen. Min bb väska återstår att packa. Bör nog göra det innan jag får värkar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan