måndag 6 januari 2014

Pomp de lux...

Innan jul satt jag och läste lite förstrött i en av alla snackisgrupper på FB som jag är medlem i och såg något inlägg om Pomp de lux.

Jag har varit inbjuden på homepartyn med just det märket men när jag varit inne på deras hemsida och sett deras kollektioner så har jag inte fastnat för deras stil på kläderna samt att jag tyckte färgerna varit för mesiga. Ja ni vet ju, jag gillar ju färgglatt. Så jag har helt sonika tackat nej till att gå på dessa partyn.

Men så av ren nyfikenhet googlade jag fram deras hemsida igen och började titta runt. Jag klickar upp en bild på en tröja och min dotter som sitter bredvid mig utbrister
-Mamma, stanna lite där. DEN DÄR TRÖJAN VILL JAG HA, skriker hon ut. Jag frågar, är du helt säker? JAAA!, svarar hon.

Ok, tänker jag. Det är rea på hemsidan. 30%. Ska man vara taktisk och ha lite is i magen? De kommer ju sänka rean till 50% snart. Men jag vågar faktiskt inte chansa och eftersom min dotter verkligen ville ha just denna tröja så gör jag en beställning. Då frakten ligger på 65 kr så känner jag att jag allt får beställa något mer när jag ändå håller på. Så jag klickar hem en cerise cardigan med rosetter på samt en t-shirt till tvillingbrorsan. Lillebror och lillasyster blir utan denna gång. Eller ja, Pomp de lux börjar sina storlekar först på storlek 80 och jag hade ingen större lust att handla plagg till lillasysters växalåda just nu.

Dessa tre plagg fick det bli:

Cardigan Dallas i cerise


Tröja Durham i isblått


T-shirt Sevilla i färgen Blue


I paketet låg även en liten trevlig bonusöverraskning: En shoppingkasse med Pomp de Lux logga på. 


Så här inledande tycker jag att kvalitén på kläderna verkar vara hög. Koftan var len och go, tröjan med volangerna fint sydd och både tröjan och t-shirten var lite tjockare i tyget än vad en del andra märken kan vara. Återstår att se hur plaggen håller sig i tvätt efter användning. 

Men en sak som är säker, och det är att detta första inköp av Pomp de lux väckte mersmak även för mig. Så nu ser jag fram emot att se vårkollektionen snart.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan