fredag 31 januari 2014

Björnen sover...

Ute faller snö och vintern har äntligen nått västkusen. Barnen jublar och vi åker pulka och snowracer.

I början av januari såg var det fortfarande grönt och barmark och några varma dagar fick en på tankar om vår. Men nu njuter vi av snön ett tag och hoppas den får ligga kvar ett tag. Slask vill vi inte ha.


I förrgår hann vi med en eftermiddag i pulkabacken innan en massa moln drog in och snön började yra runt husknuten. 

Alla barnen har molo overaller i olika modeller, Polaris, Frost, Hero i den ordningen!

Mössor från Geggamoja, Molo samt en måttbeställd mössa med monstertrucks från Lilla Ego


Visst är det bara Januari, snart Februari, men ni vet, tiden går ju fort så vi har redan hunnit tänka på vårkläder. Min stora tjej behöver en ny skaljacka i år. Hon har haft en skaljacka från Polarn O Pyret i två säsonger nu men den börjar bli lite liten så jakten på en ny började redan i början av månaden.

När molo kom med sitt drop 1 så fick min dotter syn på nyheten Hopla Girly Rainbow skaljacka.

Den är pastellig, rosa, gul, blå, grön och orange. Den är verkligen sockersöt. Så vi klickade hem en sådan och ett par matchande stövlar från Babyshop. Vi hade hört att storlekarna var små så vi köpte en stl 128 till en ca 112 cm lång tjej. 



Så efter några dagars väntan kom så jackan äntligen hem. Och vilken karamell! Mycket finare irl än på bild. 



Dessvärre var det ett fel på vår jacka. Armmuddarnas resår var obefintlig på ena armen så jackan satt inte alls bra på min dotter. Så vi beslutade oss för att reklamera jackan och eftersom vattenpelaren faktiskt endast var 5000 så beslöt jag enhälligt att leta efter en annan jacka istället.



Stövlarna behöll vi! Läckrare gummistövlar får man nog leta efter.



Jag var lite sugen på att vänta in släppet av Polarn O Pyrets nya kollektion av skaljackor då jag sett en sneakpeak på vårens jackor på deras hemsida. Men så av en slump en dag gick jag in på 

på FB och i flödet låg en skaljacka från svenska märket Isbjörn of Sweden. Den var rosa (cerise) och det var rätt storlek (110/116) så jag bad om mått och jämförde med tvillingbrorsans skaljacka från Isbjörn i stl 122/128 som syrran när på drunknade i. Så jag köpte den och igår kom den hem. 

Denna jacka har en vattenpelare på 15000mm och en lika hög andningsförmåga. Tejpade sömmar. Färgen heter Very Berry och är AW-13:års modell. Finns fortfarande att köpa på Made for kids bland annat.

En nöjd dotter, en nöjd mamma!

När björnen vaknar ur sitt ide, ja då är vi redo för våren! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan