torsdag 1 augusti 2013

Rensartagen...

Näst sista veckan av semester och jag har rensat och grejat här hemma. Så mycket skit man har, det är faktiskt helt otroligt.

Jag och storebror har varit på tippen och slängt grejer och nu skulle jag behöva göra ytterligare ett besök där.

Jag är dock nöjd med att:
-spjälsängen numera går att se (den var belamrad med vinterkläder, som nu ligger på vinden i tätförslutande påsar i väntan på att säsongen ska börja).
-både min och makens garderober numera är utrensade på kläder vi inte använt de senaste två-tre åren. (skänks bort till bättre behövande).
-jag fått ordning på linne/handduks skåpet. (även där har jag rensat och slängt).
-barnens rum är rensade på skitleksaker som bara ligger och dräller. (4 påsar med skit som numera är ett minne blott).
-kommande bebis och lillebror fått varsin garderob till sina kläder. (återanvänder storasyskonens första garderober som det bara legat onödig skit i de senaste två åren.)
-jag har börjat lägga ut annonser på FB med kläder som barnen vuxit ur eller ratat. Många annonser blir det....och goa pengar med för den delen.

Tänk, det är redan första augusti! Och lite senare idag (ja för jag är ju uppe och nattugglar som vanligt), så skall jag göra ett besök hos min läkare för tillväxtultraljud nr 2. Får se om bebis följer kurvan eller om den planar ut.

På återseende...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan