torsdag 8 augusti 2013

Grönt i trädgården...

Note to self: Sockerärtor får sås även nästa år! Hela familjen gillar dem vilket är ett plus och skörden blir bra!



Note to self: Morötter är också en given hit, sås även nästa sommar!
Dock kan jag slopa att så palsternacka. För andra året i rad blir skörden alldeles för dålig och de växer inte till sig.
Potatis sätter vi även nästa år!


Note to self: Tomater i växthuset kommer det bli även nästa år. Dock EJ paprika då plantan gav dålig skörd. 
Skörden av Chilipeppar var ok, så en sådan planta kan jag ha även nästa år.



Note to self: En odlingslåda kommer vigas helt åt jordgubbar och jag kommer slopa att så frön av sallad, vårlök och definitivt inga plantor av gurkört
Gräslöken kan lika gärna stå i en kruka inför nästa år för den vill jag ha kvar!


En enda blomma kom det på min nya klematis, men visst är den vacker? 



Gult är fult sägs det, men dessa underbaringar i form av ringblommor kommer jag tillåta i rabatten även nästa år. De lyser upp och är fina och unika i sina olika former. 

1 kommentar:

  1. Bra att satsa på riktiga trotjänare: sockerärtor och morötter! Istället för paprika, tycker jag du ska prova gurka, det kan ge bra skörd om man sköter om sina plantor. Kul med äppelgurkor och djungelgurkor! Funkar både på friland och i växthus beroende på sort. Om man gillar squash, så brukar de ge bra skörd (inte förra sommaren!). Varför ska du inte ha sallad? Plocksallad är suverän tycker jag. Sen gillar jag att steka mangold (kanske inte lika uppskattat av barnen!). Gräslök kan du ha i en tuva i rabatten, eftersom den är perenn.
    Visst är det kul att göra egen mat! :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan