söndag 11 augusti 2013

Kulan...

...den växer och växer och det är nu man börjar känna sig stor och otymplig. Har besvärats av en del halsbränna den senaste veckan faktiskt. Sover dåligt på natten gör jag med trots stöd med kuddar vid magen och för att hålla bäckenet på plats. Man ligger liksom i samma ställning hela natten och framåt morgonen så har man så ont i armar och ben så det enda som hjälper är ett varmt bad på morgonkvisten.

Idag är det exakt 6 veckor kvar till BF söndagen den 22 september. Eller 42 dagar kvar, vecka 34 (33+6) enligt gravidappen på telefonen.

Vägde 64 kg på vågen idag här på morgonen. 

Linne från Ica Maxi och leggings från Molo (palm beach)

Ska bli spännande och se när bebis behagar titta ut. Spjälsängen är bäddad (idag) men bb väskan är ännu inte packad. Även de första bebiskläderna i stl 50 är tvättade och klara. 8 bodys, 8 par byxor och 5 pyjamas ligger där så fint i garderoben. Detta barn ska inte få lika stort överflöd av kläder som sina syskon, det har jag bestämt så här på förhand. Det känns onödigt att man sedan säljer kläder med lappar kvar för att man glömt bort dem i växalådan. Jaja, vi får väl se, jag kan ju inte garantera att det verkligen blir som jag bestämt, då barnkläder fortfarande är ett stort intresse och det är så lätt att fingrarna råkar slinta på tangenterna. (Webshoppare som jag är.) 

Sista dagen på semestern börjar gå mot sitt slut. Jag har ägnat några kvällar åt att lägga upp klädannonser i köp/säljgrupper på FB samt börjat ladda en Prolist till Tradera. Tanken är att avslut ska ske runt bb/lön i augusti så att jag hinner skicka alla paket innan bebis kommer. Så nu får jag lägga på ett kål om jag vill få laddat upp den där listan i god tid...
Är barnfri ikväll eftersom tvillingarna har stängningsdag på fritids imorgon och de sover alla tre över hos farmor/farfar inatt.

Imorgon blir det besök hos BM innan jobbet i alla fall. På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan