fredag 12 juli 2013

Utflykt med shoppingstopp...

Igår torsdag tog jag och barnen en tripp ner till Falkenberg för ett besök hos mormor.

På vägen ner stannade vi till på Freeport för att hämta upp lite beställningar från Odd Molly butiken. Jag agerade bulvan igen för ett par Mollysystrar som inte bor i trakterna runt omkring Kungsbacka.

Denna gång var det Odd Molly Smirk shorts som var plagget för dagen. Förra gången jag var bulvan var det lovelove tank linnet som stod högt i kurs. :-)

5 minuter i Odd Molly butiken tyckte barnen var alldeles tillräckligt och de fick åka lite bil som kompensation efteråt. Då jag bara hade en guldtia fick alla barnen dela på åkturen och det blev nog lite trångt men roligt hade dem. Efter åkturen blev det glass innan färden fortsatte nedåt landet.





Lillebror invigde sin Molo popcorn sommarsuit idag och storasyster grävde fram en ny Katvigklänning från växalådan eftersom hon ville matcha sina sockar hon valt för dagen. 
Storebror valde en Småfolktischa med traktorer på. Han vill själv bli bonde en dag säger han.




Dagens bulvaninköp...

Väl nere i Falkenberg njöt vi av det fina vädret och mormors trädgård som blommar så fint.


 Här är en fin klematis i lila.

Storasyster filosoferar och hon har gjort ett klädbyte eftersom det blev för varmt med långärmad klänning. Här är den finaste av alla Molos klänningmodeller. Volangklänning med finaste dalmatinprintet som kom tillbaka i år på Molos jubileumsprint. Denna klänning är dock från år 2009 då printet kom ut första gången.





Stjärnflocka i rosa, underbart fin!

På vägen hem från Falkenberg hade jag erbjudit mig att poppa in i Odd Mollybutiken en gång till och då testade jag själv ett par Smirk shorts i stl 1 eftersom det kom frågor ang storleken.

Här har jag storlek 1 på mig och de sitter inte jättetight trots min gravidmage på 29 veckor.
Ett par fick faktiskt följa med hem till min garderob. Mitt allra första OM-plagg i färgen Military fick detta bli. 






Ytterligare några par shorts fick följa med hem. Allt som allt har jag gjort 7 mollysystrar glada idag.


Packade paket som skall postas imorgon så de når fram till sina nya ägarinnor i början av nästa vecka.

Snart har min första semestervecka gått förbi. Tiden går alldeles för fort. Men nu kommer maken göra sin sista dag på jobbet innan han ansluter till ledigheten och då kommer jag ta semester från "cyberspace" en hel vecka har jag lovat både honom och mig.

På återseende...

1 kommentar:

  1. Stort tack igen, Vikkan! De ser väldigt fina ut på dig, hoppas de sitter bra på mig också. Önskar Er en riktigt skön helg i sommarvärmen! Kram Sara

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan