torsdag 4 juli 2013

Shopping...

Shopping, kan man någonsin få för mycket av den varan? 

Jo, men faktiskt, jag borde införa köpstopp nu för resten av månaden eller kanske till och med två månader framåt. 

Det har blivit en hel del klick med shoppingfingrarna de senaste veckorna. Men det är ju så svårt att motstå allt de nya som kommer ut, samt lite reashopping. Man fullkomligt bombarderas med reamail från olika shoppar.  De mesta slänger jag innan jag ens läst hela mailet, men ibland så trillar man dit.

Dålig karaktär kanske, vad vet jag. 

Igår var det dags för att inviga nyinköpet av Marbles Molo leggings. Jag tycker de är så coola. Det var kärlek vid första ögonkastet får jag nog säga och dessa kommer placera sig högt upp på topp 5 listan. 
Det blev fint att kombinera Marbles med min turkosa Light cotton embroided från Odd Molly samt ett vitt linne från My wear. På denna bilden ser jag knappt gravid ut.


På lunchen passade jag på att åka en sväng ner till Kungsbacka/Freeport. Jag gjorde 4 st tjejer glada genom att hämta upp beställningar på Designers outlet samt Odd Mollybutiken.



På Designers outlet hämtade jag upp denna fina ärtgröna Trenchcoat från märket Cream. Denna är nu på väg genom Sverige till sin nya ägarinna.



Jag hittade faktiskt 2 st linnen till mig själv på Designers outlet också. Ni kanske minns att jag letade förtvivlat efter linnen med spets på till ett bra pris. Men jag hittade inga och fick nöja mig med baslinnen från Ica Maxi istället.

När jag gick igenom dörren och in i butiken så fastnade mina ögon på en stång med dessa vackra linnen från Cream. Dubbelt så mycket spets när det både var uppe vid halslinning samt nere på höften.
De fanns i flera olika färger men jag valde Rose pastell och Bright pink. Jag och rosa alltså. Jag kan inte värja mig för denna fina färg.

Linnet heter Florence top och hade ett ordinarie pris på 229 kr/st. MEN så var det 50% rea så jag fick två linnen för priset av ett! FYND!





I Odd Molly butiken hittade jag inget till mig själv, men däremot fanns dessa fina blusar som heter Rerun blouse # 200 i stl 2 som jag köpte till två fina mollysystrar som hänger i samma OM-grupp på FB som mig.

Dessutom hämtade jag upp 2 linnen av sorten Lovelove tank i vitt och pink som en annan fin mollysyster från FB hade ringt och lagt undan.

Så igår kväll blev det till att packa paket av glatta livet för att hinna få iväg med dem i dagens postgång. Man vet ju själv när man handlat att man helst vill ha paketet så fort som möjligt.

Gårdagens paket i min låda från LLM (Lucky Little Me) innehöll leggings från Molo.

Sunflower och Palm beach heter printen. Jag hade nästa glömt bort palmerna, men kom på i sista stund att sådana ville jag ha innan min storlek tog slut. De är från våren 2013's kollektion. Samt var jag sugen på ett par knickersleggings med sunflowers. Jag har dem i långa leggings också sen innan och jag älskar printet. För jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag är en sucker for blommor!


Onsdagens outfit fick därmed bli Palm beach leggings tillsammans med Light cotton embroided dress i färgen scarlet. 



Eftersom vädret inte visar sig från sin bästa sida här på västkusten så får jag göra allt jag kan för att liva upp i regnrusket. Jag kände mig åtminstone som en sol idag. 

Imorgon är näst sista dagen på jobbet innan semestern. Det ska bli så skönt med 5 veckors ledighet. Känns som att jag behöver det. Och nu när bröderna här hemma börjar friskna till från sina vattkoppor så bör första semesterveckan ensam med barnen te sig lite roligare. Jag har beställt vackert väder så vi kan göra utflykter. Tvillingarna har tjatat på att de vill åka ut med sina cyklar och ta med picknickkorg. Så vi håller tummarna för att regnmolnen tar en vända någon annanstans och att solen kan bryta sig igenom och lysa på oss.

2 kommentarer:

  1. Tack igen Viktoria för att du agerade bulvan åt mig så att jag kunde få tag i den fina, fina Cream kappan till superpris. Det är guld värt! Hoppas kunna återgälda det någon gång. Med vänlig hälsning, Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. <3
      Å jag gör det gärna igen, bara att hojta! :-)

      Radera

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan