lördag 26 oktober 2013

Newbie...

Som en kontrast till alla de färgglada MOLO-plaggen som finns i våra garderober här hemma har lillasyster fått lite mer neutrala plagg till sin växalåda. Dessa Newbieplagg köpte jag från Kappahls webshop när de hade klubberbjudande om 30% på ett helt köp. 

Två vita bodys i stl 62 och 68. Vi har den redan i stl 50 och den är så fin med sitt hålmönster. Samma hålmönster är det på byxan som även har en liten charmig spetskant nedtill. Byxan på bilden är i stl 68 då vi redan har stl 50 och 62. Ugglebodyn är så fin så den var jag också tvungen att köpa i större storlek eftersom vi har den i stl 50 redan. Den blå klänningen passade fint ihop med den vita bodyn. Stl 62 blev det även på klänningen. Jag hoppar över stl 56 eftersom jag redan har så mycket andra plagg i den storleken.


I veckan har jag varit utan bil då den är inne för reparation. Så lillebror har fått stanna hemma från förskolan eftersom det är ca 2 mil tur och retur till hans förskola och det tar tillräckligt på krafterna att gå 2 km med vagn och barn i släptåg. Så lillebror och lillasyster har snällt fått gå med mig och lämna samt hämta de två förskoleklassbarnen på skolan. Typiskt att det fina höstvädret som varit innan lyst med sin frånvaro och regnet öst ner på oss. 

Men visst, det finns inget dåligt väder sägs det, bara dåliga kläder. Så vi har fått palta på oss regnställ och stövlar. För lillebror har velat vara ute efter lämningarna, så vi har varit på lekplatsen samt gått en sväng med vagnen varje dag. 


I måndags fick lillebror en ny mössa med posten. Den har vi beställt från Moa E. Hon har en egen sida på FB så gå gärna in där och kolla på allt fint hon syr. 


Lillebror blev väldigt glad för sin mössa så nu blir tom den gamla Molomössan med unicornprintet ratad framför flygplanen på denna. Mössan passade även fint till skaloverallen från Molo samt den nya höst/vinterjackan från Hummel.

I veckan damp det även ner rabattkuponger från Kappahl. Man kunde få rabatt på valfritt barnplagg men när jag loggade in på deras hemsida så stod det att det var erbjudande på ta 3 betala för 2 på alla barnplagg. Så jag passade på att klicka hem lite kläder som barnen skall ha till jul samt även lite plagg till lillasysters växalåda. Paketet är skickat och bör komma fram under nästa vecka. Ska bli spännande att se kläderna irl. Storasyster fick välja sin egna klänning och storebror fick välja sin egna skjorta.

Det är med lite tudelade känslor jag låter de stora barnen välja själva vad de vill att jag ska köpa hem. Men eftersom de börjat utveckla sin egna bestämda smak på kläder så är det lika bra att jag involverar dem i inköpen. Annars får jag bara sälja eller skicka tillbaka en massa plagg. Det tar ju bara en massa onödig energi i anspråk. 

Jag har även klickat hem lite moloplagg som jag hittat i en finsk webshop. Vad det är avslöjar jag när jag får hem paketen...

Jag inser att jag inte använder alla mina mololeggings. En del print blir ratade även av mig så jag har rensat ut 3 par. Ett par har jag lagt på annons i Vi som shoppar danska barnkläder köp och sälj på FB och två par funderar jag på att lägga här i bloggen i en Bloppis. Jag får se hur jag gör. Innan helgen är slut hoppas jag dem är sålda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan