torsdag 27 mars 2014

Tankar på annat håll...

Jag har fått en släng av barnvagnsfeber!

Jag var lite trött på min syskonvagn 2ME Los Angeles då den nästan aldrig användes men tog upp en massa plats hemma. Sen var den ju även lite bökig att baxa in i vår bil med begränsat bagageutrymme. 

Så jag gick med i en barnvagnsgrupp på FB för några veckor sedan för att få lite tips och inspiration till inköp av ny vagn. 

Och helt plötsligt en kväll när jag satt och surfade runt på FB så lade en av mina vänner upp en länk till sin Blocketannons. En Bugaboo Cameleon +. När jag blev gravid med "hoppsan" så ville jag faktiskt köpa en bugaboo donkey, men det ville inte min plånbok så jag lade de tankarna på hyllan. Men nu blev jag nyfiken och jag frågade lite om vagnen och på några minuter hade jag bestämt mig. Det blev ett köp. 

Jag fick hem denna skönhet i fredags för två veckor sedan. Sufflett och topplock är design av Andy Warhol. Det var denna sufflett som satt på vagnen i annonsen och som gjorde att jag blev intresserad. Jag gillar den skarpt faktiskt. Varukorgen hade inte blivit monterad på denna bild. Jag hade fullt upp med att montera ihop vagnen och fick ta hjälp av instruktionsvideo på you tube samt expertråd från väninnan jag köpte vagnen av. Det lustiga var att när jag väl fått ihop det mesta, så hittade jag den medskickade instruktionsboken. Jag fick mig ett gott skratt åt det faktum att jag inte ens tittat igenom allt i kartongen innan jag satte igång. Men jag var så ivrig och förväntansfull att jag helt enkelt inte hann. ;-)


Dagen efter ankomsten tog vi premiärturen runt området och testade lite olika underlag, -asfalt, grusväg, gräs och sand-. Terränghjulen fram på vagnen fungerade alldeles utmärkt. 


I början tyckte jag den kändes lite stum, men nu så här två veckor senare när jag vant mig att köra den så är jag väldigt nöjd med mitt inköp.

Mitt fokus de senaste två veckorna har varit på denna vagn och jag har planerat inför sommarens pimpning av den. I veckan som gått har det trillat in en massa olika paket.

Min första tanke var att sommarsuffletten skulle vara rosa. Men när maken som skall vara föräldraledig i sommar deklarerade att han minsann inte alls ville gå runt med en rosa vagn så fick jag tänka om. Vi valde medelvägen och färgen stannade på rött.

Så temat för sommaren blir rött-svart-grått-off white.



Ståbräda, solsufflett Röd och dyna Röd har jag köpt från köp/säljgrupp på FB.
Sittskyddet i färgen Off white följde med i vagnsköpet. Breezyn, den förlängda varianten av solsufflett är grå/off white och köpt från Babyshop och regnskyddet från Elodie Details Rockabilly dot köpte jag på Babyhuset.

Även bumpern måste ju pimpas så detta söta bumerskydd fick jag hem från Scholvin Design. Beställde även ett svart med vita prickar för att kunna byta med. 

Lillasyster trivs bra i liggdelen och än finns det plats i den. Men jag kan ändå längta lite tills vi skall byta till sittdelen just för att få chans att ta i bruk alla fina tillbehör som jag köpt.

Skulle jag senare tröttna på mitt val av färger, så finns det en uppsjö av andra att välja mellan.
Maken förstår mig inte alls. För han är en vagn enbart en åkdon. Hålla på med att byta suffletter stup i kvarten, vad skall det vara bra för undrar han. Får se om jag kan få honom på andra tankar ju mer tiden lider. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan