torsdag 6 februari 2014

Pastelliga moln och fina fåglar...

Nu äntligen har jag handlat upp mina 1000 kr på Babyshop som jag vann i en fototävling i en Mologrupp på FB i höstas. 

I måndags hämtade jag ut paketet och jag var spänd av förväntan när jag öppnade paketet. 



Printet som jag var mest nyfiken på var Rainbow clouds. Det ser ju fint ut på bild men i verkligheten så slår det många av molos print med hästlängder. Detta är ren och skär kärlek. Min dotter blev också förtjust i printet så frågan är om inte vi måste beställa allt i detta print? Klänning, leggings, skor mm. Leggingsen som jag beställde till heter Nica Honey Dew och jag köpte stl 104 så hon skall kunna använda dem som highwaterleggings i sommar. Min dotter är ca 112 cm lång och tills dess att hon skall börja använda dem har hon troligtvis växt någon cm till.


Minsta dottern har jag köpt en hel del till den senaste månaden. Mest kläder till växalådan då det varit lite skralt med kläder i stl 74-92. Dessa bodys är i stl 74 och den till vänster är från Name it. Så mjuk och len och alldeles bedårande söt med sina rosetter. Bodyn bredvid hade härliga färgglada ränder. Den är från Me too. Två danska märken som kanske blir lite bortglömda då molo lätt tar över hand, i alla fall i detta hushåll.



Molos jubileumskaniner passade jag också på att klicka hem i stl 74. Perfekt när den ändå var på rea.


I brevlådan i måndags låg även ett paket från Cutiepie


Alltså, Molos nya print Apple Bloom är helt underbart. Jag kunde inte låta bli att klicka hem både klänning till storasyster och body/byxa till lillasyster. Lite Frog Prince fick även följa med.


På de lite större plaggen kan man inte direkt klaga på printplaceringen. Denna klänning är i stl 122/128 och det känns som att det inte kan misslyckas.


Byxan är i stl 74


Men på de mindre plaggen som t ex denna body i stl 74 så hade man kunnat önska en lite bättre placering på framsidan. Konstigt nog är ofta ryggarna på molos plagg bättre i printplacering än framsidorna vilket känns lite skevt. Det går ju tyvärr inte att vända dem bak och fram eftersom de då inte blir så sköna att bära. Plaggens andrahandsvärde baseras också på printplaceringar har jag märkt av. Nu kommer inte jag skicka tillbaka denna body då jag tycker att byxan hade såpass fint placerat print att det uppväger. 


Det hade varit roligt om själva grodan med kronan varit mitt på magen så att den syntes mer, men jag är ändå nöjd med denna. Det är så ljuvliga färger på denna. 



Jag vet att många reklamerade sina plagg med printet Dandelion just pga hästarna blev kapade och många fick plagg med enbart hästrumpor på. Ett ljuvligt print annars med sina fina maskrosor och romantiska lull lull, men en hästrumpa är ju ändå en hästrumpa.  
Jag kan förstå att det skulle bli ett väldig massa spill på tyger OM de enbart sydde plagg med perfekt placerade print och det skulle säkerligen ta betydligt längre tid att förbereda tyg till de olika storlekarna på plaggen. Jag antar att det är en kostnadsfråga och om man redan tycker att 279 kr för en body är dyrt så skulle man troligtvis inte köpa dem alls om de steg i pris. 

 
Så ibland har man otur med printplaceringar och detta är tyvärr nackdelen med att handla från webshop och inte från fysiks butik. Man kan själv inte klämma och känna på kläderna och framförallt se dem innan man köper dem. Men i dagens Sverige är det tufft för de fysiska barnklädesbutikerna. Många av dem tvingas stänga då lönsamheten inte är så stor då alla vill köpa kläder till reapriser. Det är en tuff bransch helt klart. 









1 kommentar:

  1. Oj jag hade nog inte kunnat hålla mig så länge från att shoppa upp present kortet hihi. Mycket fint du köpt och jag håller med dig Molnen är underbara <3

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan