fredag 15 november 2013

Förkylt...

Vi har varit ganska förskonade från förkylningar i början av hösten, men denna veckan slog den till. Först ut var lille storebror som fick en förskräcklig hosta. Sen började lillasyster snora. Sen åkte även jag på huvudvärk och feber i början av veckan. I onsdags var det storasysters tur att få feber och snuva. När jag lämnat av storebror på skolan i onsdags så ringde de ca en timme senare och berättade att storebror ramlat in i ett bord och slagit sig i huvudet. Det visade sig att han träffat spetsen på en bordskant och slagit upp ett jack nedanför ögonbrynet vid tinningen.

Tur att maken jobbade sent skift denna vecka så att jag kunde skicka honom till vårdcentralen med storebror som behövde plåstras om. Egentligen ville läkaren även sätta ett stygn men hon sa att om det vore hennes son så skulle hon bara sätta plåster.


Jag fick ringa till försäkringsbolaget och anmäla skadan, då det kan bli ett bestående ärr i framtiden. Snart har det gått ett år sedan lillebror så oturligt ramlade och slog upp sitt vänstra ögonbryn så då skall vi skicka in foton till försäkringsbolaget för bedömning.

Så denna veckan har vi verkligen varit krassliga och ynkliga i familjen. Bara pappan som fått vara någorlunda frisk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan