onsdag 6 november 2013

8 veckor...

Tiden går onekligen fort, för fort. Visst var det nyss min bebis kom kan man tycka men igår så blev hon 8 veckor. 

Vi hade ett läkarbesök på BVC inplanerat igår och där fick min skrutta en godkändstämpel i protokollet.
Vikt: 4860 g
Längd: 56,5 cm
Huvudmått: 38 cm

Hon kan ge svarsleenden, ger ifrån sig lite ljud emellanåt (om man bortser från hungerskrik och "jag vill byta blöja"-skrik.) Hon är inte så förtjust i att ligga på magen och träna nackmusklerna, hon blir mest bara arg och skriker efter någon minut. Mellan kl.17-22 då hon är lite ängslig/knorrig/ej nöjd. 

Hon har hittills alltid sovit när vi lämnat lille storebror på förskolan och pedagogerna där längtar tills de får se henne vaken.  

Vi har invigt en del plagg i stl 56 nu och bodyn på bilden är från danska märket Småfolk.

Idag började MOLOs SALG nere i Köpenhamn och när jag körde barnen till skola/förskola idag hade jag lust att köra vidare nedåt landet istället för att vända hem. Men jag får njuta av alla andras salgfyndsbilder i snackisgruppen Vi som Snackar Danska Barnkläder som jag är med i på FB. I alla fall tills på lördag då mitt bud skall åka och då hoppas jag att det finns några fina fynd kvar som hamnar i kassen som skall hem till mig. :-)

I brevlådan idag låg en uttagningsavi från Posten. Ett rekommenderat brev! Wieee, spännande! Jag får vänta tills imorgon dock innan jag hinner hämta ut det. Återkommer med vad som fanns i.


1 kommentar:

  1. Åh du beskriver ungefär som jag kände idag vid dagis lämnandet men jag får hålla koll på vad andra köper hem för fina saker. Har också ett bud och förhoppning om att få hem zebra kläder :D Får satsa på en Vår resa kanske OM inte kärleken till de nya printen som kommer i vår blir alldeles för stor.
    ÅH spännande och veta vad som kom på REK ;) Du får berätta i morgon "Följer"

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan