söndag 1 juni 2014

Efter regn kommer solsken...

I tisdags efter att jag och lillasyster varit på Duns utförsäljning så försvann lillans fina solhatt från Molo spårlöst. 
Jag letade som en galning utan resultat.

Det blåste rätt mycket den dagen så möjligtvis kan den blåst iväg när jag höll på att packa in i bilen eller så råkade den trilla ur bilen när jag stannade på Statoil för att tanka. Har ett svagt minne att jag lagt den i mitt knä under körningen från stan och hem. 

Hursomhelst så hittade jag den inte och jag blev både arg och ledsen. Eftermiddagens mission fick bli att googla rätt på en shop som hade dem kvar. 
Jag hittade en stl 6-12 mån hos Kompani Knut som jag beställde men ville även ha en i reserv och då hittade jag en med svarta stjärnor på i stl 6-12 mån hos Fröken Hilda. De hade även molo Rainbow clouds hatten i stl 12-18 mån så den klickade jag också hem när jag ändå höll på. 

Dagen efter, alltså onsdag, kom leveransen från Fröken Hilda! Snabbt och lätt! Perfekt!
Och eftersom solen fortsatte lysa på blå himmel fick vi invigt den nya solhatten med stjärnor på i väntan på Rainbow clouds hatten i rätt storlek.


Då torsdagen var röd pga Kristi Himmelsfärdsdag dröjde det till fredag innan paketet från Kompani Knut hittade fram. 

Men nu är jag glad igen och lillasysters huvud kommer vara skyddat mot solens strålar hela sommaren i Molos fina solhattar! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan