tisdag 8 juli 2014

Det blommar...

Sommar, sol och blomster....
 
Jag jobbar för fullt, maken går hemma med barnen, och rabatten prunkar med fina blomster och det är nästan så jag missar detta eftersom jag kommer hem så sent om dagarna.

Dessa bilder på mina fina Splish Splash nävor tog jag för några veckor sedan då de blommade i all sin prakt. Nu är det bara fröstänglar kvar....och dessa skall mogna innan fröna samlas in och läggs i kuvert för "vinterförvaring".
 
Jag erkänner, jag är lite svag för nävor faktiskt. Denna underbara köpte jag som frön på Tradera för flera år sedan. Jag sådde dem i februari/mars inomhus och vårdade mina plantor ömt. När de kommit upp en bit och det var dags för dem att flytta ut i rabatten så klarade sig EN enda. Blommor kom först sommar nr 2 (då de ej blommar första sommaren). Men nu har denna frösått sig själv och sprider ljus och lycka i min rabatt. Jag fullkomligt älska den och ville bara dela med mig av dess prakt.
 
Vill du/ni ha frön av denna? Skicka ett meddelande eller lägg en kommentar så skall jag ställa upp er på frö(kö)listan.
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar eller två, så blir jag glad!
Kram Vikkan